Sunday 11 January 2015

Dalam Diam

Hari ini Sunday.. Ahad yang mengejutkan.. haha.. Nothing interesting, cuma aku nak share story pasal perkara yang agak membuat aku terkelu..

dalam diam tak diam, dah lama jugak aku terjebak dengan dunia PLU ni.. bagi budak yg seusia aku, mgkin boleh dkatakan agak lama.. i'm not that young, but i'm not that old..

and 1st skype account aku adalah semata2 untuk dunia PLU.. and untuk apa?? hahaha.. lu pikir sendiri.. to know people in this kind of "world" while looking for cyber-fun.. and masa dlu skype ni kurang popular, yang popular adalah MiRC and Yahoo Messenger (YM).. i'd prefer YM sbb tak susah nk connect mcm MiRC..

tak silap aku, around 2008/2009, aku ada kenal sorang mamat ni nama dia Abe (bukan nama sebenar).. Abe ni bukan budak local semenanjung, and datang semenanjung untuk belajar and bekerja.. simple life and str8 pada dasarnya.. and becoming senget since datang KL..

tapi apa yang aku tak sangka, hari ni tiba2 dia msj..

Abe : Weih.. ada mana?? aku dah nak sampai ni..

Aku : Ada je kat area sini.. study sikit ada paper lagi ni..

Abe : Oh ye ke.. busy lar ni?

Aku : tak de lar sangat.. by 12pm aku balik rest kat bilik.. eh cop... td kau ckp kau nk sampai mana?

Abe : aku kat area tmpat blaja kau ni.. ingt nk ajak kau lepak..

Aku : Serius r weih... hahaha.. waitt.. tnggu dlm 15-20 mins study aku dh hbis.. hahaha..

Abe : Study lar.. tak nak aku kcau kau..

Aku : Nope bro.. you're here.. tunggu jap.. aku kat KFC ni.. kalau kau dh smpai berdekatan roger..

Abe : Aku mmg dh kat KFC dh ni.. aku tunggu kat luar ni k..

Aku : Roger & Out !!

hahaha.. korang nampak tak?? gigihnya aku sanggup habiskn discussion within 15-20 mins.. have to guys.. mamat yang since 2008/2009 skang 2015 baru aku dapat jumpa dia.. and, aku sangat happy giler dpt jumpa Abe ni..

He's a nice guy.. dalam chat tak pernah dgr suara dia, dlm skype/ym pun kalau oncam suara tak berapa nak jelas.. bila dh jumpa dia, dgr dia cakap dialek tmpat asal dia, mcm comel je.. hahaha..

mnyesal plak dari dulu tak jumpa.. now he's already partnered for more than 2yrs.. untung jd bf dia, sbb dia ni sweet yang tak over..

tapi tadi pun tak de lar nak lepak mana pun, sbb bf org kan..kalau angkut lama2 marah plak bf dia yek.. hahaha.. so td gi beli baju kat shop (F&S) baru bukak then luncheon sama2.. lepas tu dia balik KL dh.. itu je beb.. haha..

aku dh kenal dia lama, and kitrong mmg chat dlm wechat je selepas aku silent dr alam maya.. but seriously, aku jeles dgn dia sbb dia sweet dgn bf dia.. hahaha..

till then guys..

sebelum tu, aku nk korg tgk video abam2 askar Malaysia plak. please, not 18SX video and NO PLU subjects.. aku saje2 je letak sebagai entertainment..

C U guys..


10 comments:

  1. Saya pon suka sweet talker ... yang tak over ..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. manis sikit2 je, kalau manis terlebih potong kaki dibuatnya.. haha

      Delete
  2. shin suka perasaan masa 1st time jumpa.. darah bederau jer.. bedebar debar.. serba x kena jadinya.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. i hve to admit.. mmg tak disangkal bederau, tp kalau xjumpa mmg sampai bila2 pun xknal.. haha..

      Delete
  3. Hahah.. selagi blm kawin, selaga tulah ada chance :p

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. hahaha.. betul tu eric !!!
      no lah eric.. sure tak boleh.. one day, he gt married, then he'll leave me hanging alone.. masa tu, nak menadah kasih kat mana plak?? hahaha..

      Delete
  5. Hmm bukan orang semenanjung? Chuck aku mungkin? Aaa.. Frust.. Hahaha.

    Bro letak lah button follow. Snng sikit nk catch up blog kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. hahaha..chuck kau?? serius ar?? tp aku rasa tak, Abe ni mmg setia dgn partner dia.. i knw him ;)

      *noted, will improve..

      Delete